Само хвалби за тази книга, а аз не я харесах. Не се подлъгвайте. Скучна, наивна и глупава на моменти книги. Тъпо чувство за хумор, всички говорят еднакво, няма характери. Не препоръчвам.
Издател | Изток-Запад |
Брой страници | 472 |
Година на издаване | 2009 |
Корици | меки |
Език | български |
Тегло | 592 грама |
Размери | 21x14 |
ISBN | 789543216338 |
Баркод | 789543216338 |
Категории | Романи и повести. Световни, Световна проза, Преводна художествена литература, Художествена литература, Книги |
Това е втората книга от планирана тетралогия, в която писателят възкресява атмосферата на легендарната Барселона. Ако вече сте прочели „Сянката на вятъра“ – първата част от поредицата, – сигурно знаете защо критиката единодушно обяви Сафон за невероятен майстор на перото, а читатели по целия свят нетърпеливо очакват новите му книги.
„Играта на ангела“ е истински пример за това, какво е бестселър. Романът е едновременно мистерия, трилър, фантастика, мелодрама, гениална кримка, историческо четиво.
Карлос Руис Сафон води действието в различни видими и невидими пространства, в непознатите и потайните кътчета на любимия му град, сюжетът е изтъкан от безброй сложни обрати.
Авторът с дяволска лекота изгражда мистериозна, зловеща атмосфера, от която те побиват тръпки. Разказът му въздейства като наркотик, разпалва въображението и сетивата на читателя, който няма сили да се откъсне от книгата, докато не стигне до финала.
Не започвайте да четете книгата вечер – наистина няма да можете да се откъснете от нея до сутринта!
Да кажем така. „Сянката на вятъра“ е един вид добрата сестра, която се прибира вкъщи винаги навреме и носи радост на родителите си, докато „Играта на ангела“ е по-скоро лошата сестра, която вечно създава проблеми. - Карлос Руис Сафон
Ключови думи: Книги за книгите, Ден на испанския език, Карлос Руис Сафон, Семейни саги, Магически реализъм, Дестинация Испания и Португалия
Само хвалби за тази книга, а аз не я харесах. Не се подлъгвайте. Скучна, наивна и глупава на моменти книги. Тъпо чувство за хумор, всички говорят еднакво, няма характери. Не препоръчвам.
*****СПОЙЛЕР
Съгласен съм с тези, които смятат, че "Играта на Ангела" не е въобще по-лоша от "Сянката на вятъра", а даже доста по-добра, по-реалистична, с всички гадости и извращения на живота. Но най-интересното е, че в последствие се разбира, че Давид Мартин страда от раздвоение на личността или шизофрения и, че всъщност "тартора" не съществува и е плод на неговото въображение.
това е страхотно
А за мен "Играта на ангела" е пъти по-добра от "Сянката на вятъра". Ето това е литература. Чакам да излезе и последната част от тетралогията, за да добие всичко завършен вид!
Сафсафсафсафон е най-добрият жив писател
Втората книга от тетралогията е също толкова брилянтна и многопластова като първата, но е значително по-мрачна и зловеща, дори диаболична. Тук свръхестественото, което беше загатнато в "Сянката", преобладава, има повече убийства и сюрреалистични сцени, а сюжетът е още по-интересен и оригинален (любителите на окултни трилъри като "Ангелско сърце" ще останат особено доволни). Мистериите и неочакваните обрати отново са на ниво, ексцентричните персонажи са не по-малко живи и колоритни, действието е по-динамично, а финалът е разтърсващ.
Страхотна е книгата. Изобщо не е по-лоша от "Сянката на вятъра".
"Сянката на вятъра" и аз изчетох с интерес и вълнение, но втората част с една откровена отегченост. В тази книга няма градация на съспенса, четеш убийствата, констатираш ги, за да продължиш и очакваш накрая развръзка, която така и не идва. Неясни образи, за които навярно читателят трябва сам да си отговори какво роля изпълняват и кой описват-дяволът ли или някой друг. Авторът е нахвърлил толкова лица и събития, които читателят очаква да играя не просто епизодична роля, но да имат смисъл, да дават отговори. Е, в тази книги няма да ги открият. Смисълът ми обягна.
Сафон е уникален разказвач.
Сянката на вятъра прочетох на един дъх- след "Островът" на Виктория Хислъп книгата просто ме грабна и пренесе в невероятните измерения на въображението на този автор като ми даде възможност да надникна в свят, чиито съвременик не съм. Благодаря на автора и издателите за чудното преживяване, живите сюжети и майсторският, изящен език. разсъжданията на автора по житейски въпроси, вплетени в повествованието дълбоко ме впечатлиха!
Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.
Ще бъдат изтривани мнения:
Други въпроси и мнения моля, изпращайте на [email protected]
Даниела Апостолова – книжар, Варна – Пикадили Парк
Чавдар Димитров - Хеликон, София - Витоша
“Да кажем така. “Сянката на вятъра” е един вид добрата сестра, която се прибира вкъщи винаги навреме и носи радост на родителите си, докато “Играта на ангела” е по-скоро лошата сестра, която вечно създава проблеми”. Кой би могъл да го каже по-добре от самия автор?
Втората част на бъдещата тетралогия отново тече по мрачните барселонски улици, но нощите са разпростряли своя плащ над цялото действие, отнемайки правото на слънцето да огрява и разкрива тайните. Главният герой Давид Мартин започва като журналист и завършва като създател на религия. Но детайлите са важните.
А те са зловещи. Много трупове се стелят този път из Сафоновите страници. Един след друг хората около Мартин загиват, докато той затъва в трескавия си живот на литературен роб, пишещ под абсурден псевдоним евтини криминалета. Когато разбира, че вече няма път напред, идва Мефистотел в образа на тайнствен издател, искащ от него една книга. Но КНИГА, която ще събере в себе си есенцията на световните религии и ще създаде нова, по-мощна от тях.
По класическа рецепта авторът приема и попада в лабиринт, из който се лута като лабораторна мишка. Някой ходи по петите му и избива систематично хората, с които той общува, спъвайки шансовете му да разкрие една отдавнашна тайна. Която включва много пари, демонична книга, мътно самоубийство и една прокълната къща. Да, и Дявола с ангел на ревера. Нищо не е свято, бог е отсъстващ и щастливите развръзки са останали в другите книги.
Сафон отново изумява. “Сянката на вятъра” те вплита в себе си, а “Играта на ангела” те обсебва като мрачен демон. Не, това не е Кинг, това е Сафон, комуто не са нужни свръхестествености – той има всичко в своята Барселона, много различна от тази, която виждаме по лъскавите брошури.
Христо Блажев, www.knigolandia.info
Стефка Милева, Хеликон - Бургас
„Играта на ангела“ се развива на фона на бурната и мрачна Барселона в началото на двадесети век.
Възелът се заплита около Давид, момче за всичко в голям вестник, което мечтае да стане писател.
И действително, той притежава невероятната дарба да разказва истории като никой друг, дарба която привлича вниманието на Корели - мистериозен господин готов да пожертва невероятни суми и ресурси само и само перото на Даниел да послужи за неговата кауза.
А каква е тя?
Кой литературен труд струва сто хиляди песети?
Създаването на една нова религия например…
И докато Даниел започва да съзира свръхестествени следи в делата на благодетеля си, неусетно от хватката му се изплъзват всички важни неща, задържащи го в света на здравия разум.
Любимата му жена се венчава за най-добрият му приятел и разбива сърцето му, подтиквайки го да се отдаде още по-страстно на работата си.
Когато все пак вижда грешката си и решава да се върне при него, заставяйки го да остави зловещия проект, внезапно я обладава саморазрушителна лудост, която довежда до смъртта й. Даниел постепенно отблъсква от себе си приятелите и близките си, самият той е недосегаем, сякаш закрилян от невидима сила.
В опит да разнищи мистерията около тайнствения господин Корели, той се впуска в едно опасно разследване, което го повежда по почти толкова умопомрачените следи на друг писател поел същата задача десетилетия преди него…
От същия мрачен непознат, които както изглежда е поверявал амбициозния си проект на много други изтерзани души, векове наред без да промени и частица от същността или облика си. Осъзнал в какво се е забъркал, Даниел се опитва да се измъкне от сделката, в която, както изглежда, е продал душата си.
Търсейки път навън, той открива само доказателства за собствената си шизофренична лудост, като всички следи от деянията на тартора плътно се покриват с неговите собствени действия…
Включително и загадъчната смърт на любимата му Кристина.
Дали наистина мракът, който го е обгърнал е продукт на собствения му болен ум или нещо зло го дебне от сенките?
Ако иска да спаси живота и душата си, Даниел може да вярва само на себе си.
Катерина Жечева, Хеликон Витоша
„Всичко е приказка, Мартин. Нашите вярвания, нашите познания, нашите спомени, че даже и сънищата ни. Всичко е приказка, повествование, поредица от случки и персонажи, които предават някакво емоционално съдържание...”Но!!! ...”това, което искам от вас е формата, а не съдържанието. Съдържанието винаги е едно и също и е измислено, откакто съществуват човеците. Отпечатано е в сърцата им като сериен номер... искам да създадете за мен нова религия, Мартин...”
Един писател е обречен да запомни мига, в който ще види името си, отпечатано върху жалък къс хартия, който ще го надживее и оттам насетне вече е изгубен и душата му има определена цена.
Това не е книга за религиозни поучения или наставления, това е повествование, което ще предизвика съзнанието ви да търси значението на всяка дума, скритото послание на всяка случка, а ръкописът на Давид Мартин ще ви държи будни и в най- дълбоките ви сънища.
Анелия Ангелова, Хеликон Витоша