Rolls-Royce. Историята на Чарлс Ролс

Автор: Брус Лосън
Рейтингът се формира от продажбите в системата на Хеликон

Коментари: 1

Издател Premium books
Преводач Стефан Георгиев
Брой страници 280
Година на издаване 2016
Корици меки
Език български
Тегло 466 грама
Размери 16x23
ISBN 9786197529005
Баркод 9786197529005
Категории Биографични и автобиографични романи, Световна проза, Преводна художествена литература, Художествена литература, Книги

През 1900 г., на двадесет и две годишна възраст, Чарлс Стюарт Ролс е най- известният автомобилист във Великобритания, по-известен от Джереми Кларксън сега, защото спечелва Изпитанието хиляда мили – събитието, което издигна автомобилите в очите на хората.
След успеха си в Изпитанието Ролс се включва в няколко изключително опасни междуградски състезания в Европа. Той постига рекорд за скорост във Великобритания, който обаче не бе признат.
Едновременно с това Ролс ръководи бизнес по продажба и ремонтиране на автомобили в Лондон, осигурявайки работа на седемдесет човека и използвайки площ, която побира двеста превозни средства. Успява да убеди секретаря на Автомобилния клуб на Великобритания и Ирландия Клод Джонсън да се присъедини към фирмата му, а малко след това се запозна с Хенри Ройс и свързва завинаги своето име с неговото. Този триумвират от талантливи от инженери и бизнесмени издига фирмата „Ролс–Ройс“ до висините на автомобилното и авиационното инженерство.
Инженер, търговец, аристократ и първопроходец, Чарлс Ролс е пример за това колко дръзки и изобретателни са били преди сто години британците. Чарлс Ролс бе велик британец, пример за всички, и ние съжаляваме, че си отиде толкова рано. Сега държите богато илюстрирано, чудесно четиво за един от героите на модерна Великобритания.
Ентусиазирани от общите си виждания, Ролс и Ройс нямали проблеми при общуването си. От съвместния им обяд и последвалата го разходка с кола произлезли невероятни успехи. Срещата дала началото на една от най-великите истории за британски инженерен успех. Колите „Ролс-Ройс“ направили пробив в провеждащите се по онова време състезания, а после затвърдили успеха чрез невероятния модел Силвър Гоуст от 1906 г., който при мощност от 40 конски сили и максимална скорост от 80 мили в час бил невероятно тих.
Тези коли в крайна сметка се превърнали в символ на богатство и високо социално положение, но при излизането им на пазара опитните автомобилисти се впечатлили най-вече от характеристиките им. Един от тях пише: „Пред дома ми спря най-удивителният автомобил, който съм виждал някога. Дълъг, тих, с величествен вид, непознат все още никъде в автомобилния свят. Казаха ми, че машината е дело на някой си Ройс. Начинът, по който се плъзгахме по пътя, ме докара до екстаз. Смайващо преживяване за всеки пасажер. Изкачвахме хълмовете на максимална скорост.“
Ролс разбира, че принципно новите потребителски стоки се нуждаят от реклама, от поръсване с магическия прах на медийното внимание. Той се стреми да направи така, че автомобилите „Ролс-Ройс“ да печелят награди, да стават обект на възхищение на новите масмедии и да имат патриотичен привкус.
Година след като закоравелият маркетингов аристократ Ролс и маниакът инженер Ройс започнали съвместна дейност, броят на колите по пътищата на Великобритания достигнал 16 000… Към началото на Първата световна война регистрираните моторни превозни средства били 132 000… Ройс не се интересувал много от летене, за разлика от Чарлс Ролс. Към юни 1910 г. той бил най-великият авиатор в страната, известен предимно с полетите си на далечни разстояния.

Ключови думи: Историите на звездите, Вдъхновение за пролет, Животът им вдъхновява, Цветовете на 2021, Пари и инвестиране, Колата от корицата, На добър час, випуск 2023

от Авто / дата: 16 апр 2019

Много полезно и интересна книга. Разказва не само за автомобилната индустрия, но и за цялото общество и живот в Англия, преди 100 години.

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на [email protected]